přidat k oblíbeným
734 346 262

Rozhovor o nově otevřené veřejné jídelně v Masné ulici v Děčíně s majitelem Ottou Černohorským



Kdo by v Děčíně I nepřivítal novou veřejnou jídelnu? A protože jedna taková se právě 4. února otevřela, domluvila jsem si schůzku s majitelem, abychom o ní veřejnost informovali. Vcházím do jídelny JOTTO v Masné ulici. Majitel a jednatel firmy, pan Otto Černohorský, už na mě čeká. Usedáme do křesílek a povídáme...

  • Co člověk, který vejde do vaší jídelny, může očekávat?

Čtyři základní kritéria: relativně levné jídlo, velké porce teplých pokrmů, naprosto bezkonkurenční hygienu a příjemný personál s rychlou obsluhou. A právě rychlost obsluhy je dnes velmi žádaná, protože zaměstnavatel po zaměstnancích samozřejmě chce plné využití fondu pracovní doby, a každá minuta, co se týče stravování, je velmi cenná. My jsme schopni zákazníka za dvacet až třicet minut v kompletním servisu obhospodařit včetně menu, to znamená polévky, hlavního jídla, moučníku, salátu a pitného programu. Po půlhodině může zase „naskočit“ do pracovního procesu.

  • Všimla jsem si cen jídel. Jsou příjemné, ale nedávno jsem slyšela, že není možné kvalitně se najíst za sedmdesát korun. Vy tady ale právě takové ceny máte. Jak to tedy je?

Mám-li být upřímný, je opravdu náročné, aby při současné turbulenci cen vstupních surovin byla kvalita zachována. My máme ovšem tu výhodu, že veřejné jídelny jsou jen jednou z částí našeho portfolia, které zákazníkům nabízíme. Pokud bychom měli pouze veřejné stravování, nemohli bychom tuto cenu nabídnout. Jelikož ale naším dalším produktem je závodní stravování a také ambulantní rozvoz zachlazených jídel, můžeme cenu od 59 korun do 80 korun dodržet.

  • Zmínil jste ochotný a příjemný personál. Často ale kolem sebe slyším, že kvalitní lidé nejsou k mání. Kde jste je sehnal?

Je pravda, že trh práce dnes kvalitní a zaškolený personál nenabízí. Bohužel. My jsme děvčata vybírali z velkého množství potenciálnách zaměstnanců, kteří u nás chtěli pracovat. Prostě velké výběrové řízení, protože já dávám ohromný akcent na poskytovanou službu. Samozřejmě, kvalita jídla i jeho chuťová stránka jsou velmi důležité, ale my k tomu poskytujeme ještě přidanou hodnotu kvalitní služby. A dobře zaškolený a erudovaný personál zákazníkovi splní nejen základní biologickou potřebu, tedy dobře se najíst, ale dodá mu i vnitřní pocit uvolnění a radosti z toho, že sem přišel. Do čistého prostředí, k usměvavému personálu, který umí alternovat různé přílohy... Zákazník u nás svou potřebu nedobývá, je mu nabízena. A to s péčí a láskou. Musím říci, že zákazník to cítí, ohodnotí a vrací se.

  • V Podmoklech již jedna jídelna JOTTO funguje. Musel jste tady, v Děčíně I, udělat něco jinak?

Ano, protože každá lokalita Děčína je svým způsobem specifická. Tady je například velké množství kanceláří, v nichž jsou advokáti, soudci, úředníci, kteří by mohli naší jídelny využít, a ti preferují jinou skladbu jídelního lístku a nabídky, než v Děčíně IV, kam se přijdou najíst ve větší míře například zedníci, instalatéři, dělníci. Celkově si ale každý pod hlavičkou JOTTO umí představit, co ho čeká - veřejná jídelna s jasně vyprofilovanou tváří, čistota, relativní levnost, velké porce, úslužný personál. To prostě dvacet let funguje.

  • Už tedy skončila doba stravování v bufetu „na stojáka“?

Myslím, že i tenhle typ stravování má svou klientelu. Jsem ale přesvědčen, že v současné době chce zákazník za svoje peníze určitou úroveň jak produktu, tak služeb. A chce vědět dopředu, do čeho jde.

  • Všechno tady máte hezky sladěné. Bral jste si na pomoc nějakého bytového architekta?

Ano, protože dnes nestačí mít dobré jídlo. Na návštěvníka působí i výmalba, nábytek, květiny... Celková příjemná atmosféra prostě podpoří chuť k jídlu a dojde k uvolnění, které tady během těch dvaceti, třiceti minut klient zažívá. A o to jde, aby byl potěšen nejen po těle, ale i na duchu.

  • Jídla vaříte přímo tady?

Nevaříme je tady, a to je další věc ku prospěchu naší poskytované služby - že nekumulujeme výrobní a expediční prvky. Tudíž se zde nešíří někomu ne úplně příjemný odér z výroby, kterému se prostě při klasické české kuchyni nevyhneme, ať už je to cibulový základ nebo restování... Výrobnu máme jinde, sem se jídla dovezou a podle hygienického kodexu, který bez problémů splňujeme, jídla přihříváme na konzumační teplotu. Ta pak poskytujeme zákazníkům v časovém rozmezí od deseti do čtrnácti hodin od pondělí do pátku. I z toho, co jsem řekl, je zřejmé, že se nesnažíme svou nabídkou zasahovat do pásma restaurací.

  • Dáváte přednost české kuchyni?

V každém případě. Mám ověřeno, že český zákazník je konzervativní a preferuje klasickou českou kuchyni podle receptur našich babiček a maminek. Rád si třeba zaexperimentuje na dovolené či v různých restauracích, ale pak se zase vrací ke své tradiční dršťkové polévce, guláši nebo svíčkové. Nabízíme samozřejmě různé alternace, proto máme šest až deset druhů jídel, aby si každý v daný moment mohl vybrat podle své chuti či energetického požadavku.

  • Nají se u vás i vegetarián?

Nechceme se profilovat jako vegetariánská jídelna, ale pokud bude někdo chtít bezmasé jídlo, jistě děvčata najdou vhodné kombinace příloh a salátů.

  • Najdu u vás čerstvou zeleninu?

Určitě a denně, protože již ve standardním „meníčku“ máte obsaženou zeleninovou přílohu, a vždy je jí dostatek na výběr.

  •  A co koninu, která dnes hýbe Evropou. Najdu ji u vás také?

(smích) Já bych se tomuto tématu nebránil, vždyť my, Češi, jsme ještě nedávno koninu normálně jedli, ať to byly karbanátky, klobásy nebo salám... Dnes je to ale citová záležitost, koně vnímáme jako pomocníka, přítele, mazlíčka. Proto to rozhořčení, když bylo lidem podstrčeno koňské maso. V našich jídelnách ovšem máme klasiku - kuřecí, vepřové, hovězí, ryby... a všechno přísně deklarované, z jaké porážky, jaký typ masa.

  •  Jak je to s alkoholem, mohu si dát k obědu pivo?

Ne. Veřejná jídelna tak, jak jsme si vyprofilovali, je nealkoholická. Pivo nabízíme jen nealkoholické, víno a tvrdý alkohol vůbec ne. Je to zase podtržení toho, že naše jídelna nesupluje restauraci.

  • Takže je i nekuřácká?

Samozřejmě, to s tím souvisí.

  • Toaletu zde ale najdu.

Ovšem, zákazník se u nás musí cítit dobře a k tomu možnost použít WC patří, takže klasicky dámy - páni a také bezbariérové, protože i vstup do horní části jídelny je bezbariérový.

  • Může se u vás zastavit na oběd i dítě, třeba cestou ze školy?

Samozřejmě, i na to jsme připraveni, včetně dětských sedaček. A díky vyškolenému personálu není problém s poloviční porcí či pomocí děcku při donesení tácu na stůl...

  • Mohu si jídlo odnést domů?

Naprosto bez problémů, buď si zákazník přinese své nádoby, nebo zde máme polystyrénové menu boxy.

  • Máte nějaké své krédo?

Filozofie firmy JOTTO, která už je jednadvacet let na trhu a jsou za ní stovky spokojených zákazníků, je vlastně jednoduchá - poctivá česká práce ve veřejném stravování a jídlo z denně čerstvě zpracované kvalitní suroviny, podávané odborným personálem v příjemném prostředí.

Poznámka autorky: Pan majitel mě pozval, ať ochutnám. Neodolala jsem a dala si bramborovu kaši a kuřecí steak s broskví. Bylo to výborné a měla jsem problém všechno sníst. Proto s čistým svědomím říkám: jídelnu JOTTO v Masné ulici doporučuji.

Dobrou chuť!
Ludmila Panenková zdroj: PRINCIP 28.02.2013

© 2018 Jídelna Jotto s.r.o. | All right reserved. | Developed by WebDesign7.cz | XHTML & CSS valid.